Kobiety w ciąży borykają się z prawdziwą burzą hormonalną. W organizmie kobiety zachodzi do sporych zaburzeń w produkcji hormonów, co skutkuje licznymi objawami. Większość z nich, by nie powiedzieć wszystkie – mają charakter negatywny.

Części z nich można jak najbardziej zapobiec. Tak jest w przypadku rozstępów, które to objawiają się poprzez charakterystyczne „pęknięcia” skóry. Niestety, ich usuwanie jest kosztowne, dlatego też warto już przed ciążą zadbać o to, by powstało ich jak najmniej.

Rozstępy w ciąży – jak zapobiegać?

Spodziewasz się dziecka? Twój brzuch przyjmie nienaturalne rozmiary. Skóra zostanie poważnie naprężona, co może skutkować tym, iż kolagenowe włókna nie wytrzymają i najzwyczajniej w świecie – powstaną pęknięcia. To bardzo nieestetyczny defekt skórny, któremu można zapobiec stosując się do poniższych rad:

  • Kontroluj wagę. Owszem, siłą rzeczy Twoja waga się zwiększy, ale nie muszą to być kilkudziesięciokilogramowe wzrosty. Optymalna dieta sprawi, że dostarczysz niezbędne właściwości odżywcze organizmowi w odpowiedniej ilości. Nie więcej, nie mniej.
  • Nie podjadaj. „Zachcianki” i zwiększony apetyt to objawy ciąży, którym musi sprostać Twoja silna wola. To właśnie one są odpowiedzialne za nadmierny przyrost wagi.
  • Pielęgnuj skórę. Odżywianie skóry od zewnątrz jest bardzo ważne. Dzięki temu włókna kolagenowe staną się mocniejsze i bardziej odporne na naprężenia. Pamiętaj jednak, że w ciąży spora liczba lekarstw jest zabroniona. Aby uniknąć komplikacji, sugerujemy skontaktować się z lekarzem. Zdrowie dziecka jest ważniejsze, niż Twój wygląd zewnętrzny.

Hormony – czyli kilka słów o kortyzolu

Nadwaga to jedno. Drugą bardzo ważną przyczyną powstawania rozstępów jest kortyzol, hormon produkowany przez korę nadnerczy. W stanie błogosławionym jego ilość znacząco wzrasta. To w rezultacie osłabia kolagen (wpływa negatywnie na fibroblasty).

W szczególnych stanach, gdy problem jest naprawdę poważny należy skontaktować się z endokrynologiem, celem dodatkowych badań hormonalnych.

Jak dbać o urodę w ciąży?
Uroda to element, który szczególnie ważny jest dla kobiet w ciąży. Panie, określane nawet mianem płci pięknej potrafią zrobić dla atrakcyjności naprawdę wiele. Sporo wydają na kosmetyki, spędzają mnóstwo czasu przed lustrem i korzystają z rozmaitych zabiegów medycyny estetycznej.

Dbać o urodę należy jednak w sposób ciągły o czym przekonują się Panie, których styl życia pozostawia wiele do życzenia. Kobiety w ciąży, które żyją w zbyt szybkim tempie, źle się odżywiają czy prowadzą siedzący tryb życia – bardzo często narzekają na rozmaite defekty urodowe. A przecież – wystarczy tylko zmienić tryb życia.

Zmiany trybu życia w ciąży przyniosą nie tylko efekt w postaci eliminacji defektów urodowych, ale także poprawią kondycję naszą i dziecka.

Wpływ diety i aktywności fizycznej na urodę
Prowadzenie zdrowego trybu życia jest korzystne nie tylko z punktu widzenia zdrowia naszego organizmu. Ma również ogromne znaczenie dla naszej urody.

Jesteśmy, tym co jemy
To jak się odżywiamy obrazuje nie tylko nasza sylwetka. Wszakże, nie wystarczy jeść mało, by móc pochwalić się urodziwym ciałem. Kluczowa jest również pełnowartościowość diety oraz jej pro-zdrowotność.

Doskonały wpływ na urodę ma żywność naturalna, niemodyfikowana. Kiedy sięgamy po gotowe produkty, modyfikowane, z paczki to szybko okazuje się, że tracą na tym nasze paznokcie, skóra czy włosy. Nie wspominając o tym, że i nasza figura może na tym ucierpieć.

Ruch to nie tylko zdrowie
Powiedzenie „ruch to zdrowie” można by uzupełnić o „i uroda”, by finalnie brzmiał: ruch to zdrowie i uroda. Dlaczego?

Przede wszystkim, poprzez regularną aktywność fizyczną możemy zadbać o poprawny skład i budowę naszego ciała, co gwarantuje posiadanie pięknej sylwetki(nawet w ciąży!). Dodatkowo, aktywność fizyczna poprawia ukrwienie i pozytywnie oddziałuje na profilaktykę defektów skórnych.

Mówiąc o zdrowym trybie życia, warto również wspomnieć o tym, że degradujący wpływ na naszą urodę wpływ mają używki, brak regularnego rytmu dobowego i zaburzenia snu.

Dodaj komentarz